GRUPA ARCHE

System Arche - Kontratak na inflację

07.06.2022

Przeglądam codziennie gazety, w których wieje grozą. Skończył się czas łatwych i przyjemnych dyskusji finansowych. Przez kilkanaście ostatnich miesięcy jedni eksperci uważali, że inflacja jest strachem na wróble. Inni ostrzegali, że czeka nas dramat. Niestety tytuły „Inflacja pożera oszczędności” czy „Codziennie coraz drożej” nie są wytworem dziennikarskiej fantazji. To brutalna, okrutna dla wielu milionów Polaków rzeczywistość finansowa dzisiejszych czasów. Wystarczy zapytać rodziców i dziadków, co może nam grozić. Przed ponad 30 laty zarabiało się miliony, za które niewiele można było kupić. Historia lubi się powtarzać, oby nas oszczędziła. Przyzwyczailiśmy się do spokojnego, bezpiecznego życia. Po prostu nie jesteśmy przygotowani na katastrofę.

Prezes Grupy Arche Władysław Grochowski znany jest z przyjaznych, lecz wnikliwych ocen rzeczywistości. Wie, że sytuacja jest trudna, ale przestrzega przed pesymizmem: „Rzeczywiście czekają nas niełatwe miesiące i lata, ale możemy i powinniśmy bronić swoich pieniędzy. Chodzi o to, żeby przetrwać okres inflacji z możliwie minimalnymi stratami oszczędności. Idealne byłoby natomiast, żeby ich wartość wzrosła. Przestrzegam jednak przed różnymi cudownymi pomysłami. Zapewniają zyski, ale w rzeczywistości gwarantują utratę pieniędzy. Nie wolno nawet o tym myśleć. Oszczędności trzeba lokować szybko i mądrze, a przede wszystkim bezpiecznie. Czyli  w nieruchomości”.

 

 

 

Arche jest największą w Polsce grupą hotelową. Ma 17 obiektów z ponad 3500 pokoi hotelowych. Ma też 30 lat doświadczeń, i to tych najlepszych, bo zdobywanych w codziennej praktyce. Władysław Grochowski, który silnie eksponuje zasady etyczne i moralne w biznesie oraz społeczną użyteczność tego, co robi, stworzył System Arche®. Jest to wynik wizjonerskiego spojrzenia na biznes hotelowy, które bardzo ściśle wpisuje się w nastroje, poglądy i potrzeby ludzi.

„Hotele Arche – podkreśla prezes Grochowski – to minicentra biznesu. Niezależnie od tego, czy mieszczą się w środku wielkich miast czy w kameralnych lokalizacjach o wielkich walorach turystycznych, hotele są aktywną częścią otoczenia. Zaopatrują się w najbliższej okolicy, wspierają lokalnych mikroprzedsiębiorców i z nimi współpracują. Ożywione życie kulturalne, spotkania, konferencje, uroczystości rodzinne i wydarzenia towarzyskie sprawiają, że hotele pulsują życiem. Same rozwijają biznes i zachęcają do tego lokalne otoczenie”.

A to buduje wyniki finansowe, z których korzystają inwestorzy – właściciele pokojów hotelowych. Dyrektor sprzedaży Grupy, Magdalena Sidorowicz, jest dumna z praktyki, jaką stosują w Systemie Arche®. „Strategia ta zakłada – podkreśla – pełną przejrzystość wyników finansowych, określa źródła przychodów i wielkość kosztów. Inwestorzy nie są tylko naszymi klientami, których miło traktujemy. To są partnerzy. Mogą uczestniczyć we wszystkich działaniach, które podejmujemy. Wiedzą, co robimy, wiedzą, jak i po co to czynimy. Często starają się nam pomóc. Tworzymy zgrany zespół, nie ma my i oni. Wszyscy razem troszczymy się, żeby hotel jak najlepiej prosperował, rozwijał się  i przynosił zyski.

 

 

Każdy inwestor może sprawdzić, jak pracują jego pieniądze zaangażowane w zakup pokoju. Ta otwartość informacyjna sama w sobie jest ze wszech miar godna pochwały. Też jednak służy biznesowi, bo inwestor staje się czynnym uczestnikiem operacji komercyjnych hotelu. Zdaje sobie sprawę, że nie tylko formalnie jest jego współwłaścicielem. We własnym interesie dba o to, żeby wyniki były jak najlepsze”.

Dyrektor sprzedaży jest osobą precyzyjną i proponuje małe case study hotelu Poloneza na warszawskim Ursynowie. Wykończony i wyposażony pokój kosztuje tam netto 13 900 zł/m2. Przy prognozowanym obecnie zysku rocznym na poziomie ok. 8 proc. właściciel otrzyma około 27 800 zł. Koszt wyposażonego i wykończonego pokoju o pow. 25 m2 to 347 500 zł netto. Dla osób, które kupiły pokoje wcześniej, kiedy średnia cena wynosiła netto 10 500 zł/m2, dochodzi jeszcze przyrost wartości kapitałowej ich nieruchomości. Ten wskaźnik to już ponad 30 proc. i ciągle rośnie. Bardzo atrakcyjne to połączenie: spora kwota na codzienne wydatki wynikająca z wypłat zysku i bardzo znaczna nadwyżka kapitałowa w przyszłości, kiedy właściciel zechce sprzedać swój pokój.

Magdalena Sidorowicz przypomina, że Grupa Arche gwarantuje wypłatę zysku na poziomie nie niższym niż 5 proc. rocznie – licząc od ceny zakupu pokoju. Grupa Arche jako spółka akcyjna zarządza wszystkimi hotelami i gwarantuje wywiązywanie się z zobowiązań swoim majątkiem 514 mln zł. Obowiązkowe raporty finansowe publikowane są na stronie www.arche.pl.

Wszystkie części hotelu: restauracje, bary, sale konferencyjne, sale przyjęć okolicznościowych itp. zarabiają pieniądze dla inwestorów.

Dyrektor Sidorowicz zaznacza: „Sieć Arche nie jest sztampowa, nie są to typowe hotele. To miejsca lokalnej aktywności, działań społecznych, kulturalnych i rozrywkowych. W każdym hotelu księgarnia, muzea w obiektach rewitalizowanych.  W dniach 14-15 maja 2022 odbyła się Noc Muzeów w hotelach w Dworze Uphagena w Gdańsku, Łochowie, Janowie Podlaskim, Tobaco w Łodzi.

 

 

Hotel Poloneza w Warszawie to jedyny miejski obiekt z dużym terenem zielonym, patio, które ma kilka tysięcy m2. Stanowi pewnego rodzaju dziedziniec wewnątrz budynków, na którym koncentrują się w sezonie wiosenno-letnim atrakcje na świeżym powietrzu. Umożliwia też organizację przyjęć okolicznościowych na dworze czy imprez firmowych bez wyjeżdżania poza miasto. Do tego cały parter jest usługowy. Co to znaczy? Jest tam kilkanaście sal konferencyjnych z najnowocześniejszym sprzętem AV, nagłośnieniem, wszystko sterowane elektronicznie z iPada. Do tego oczywiście restauracja, taras i bar. Spragnieni sportu mają siłownię i saunę. Ponadto w hotelu działa warszawski oddział Fundacji Leny Grochowskiej, gdzie zarówno firmy, jak i osoby prywatne mogą kupić świeże ciasto czy prawdziwy chleb na zakwasie albo przeżyć niezapomniane chwile, lepiąc swoją wymarzoną filiżankę z gliny.

Hotel Poloneza dysponuje 400 pokojami, większość z aneksami kuchennymi, może pomieścić ponad 800 osób jednocześnie. Inwestycja w porównaniu z konkurencją wygrywa lokalizacją, wygodnym parkingiem, infrastrukturą, wyposażeniem oraz ceną. Dodatkowo należy podkreślić, że pokoje mają metraż już od 19 m2. Tak małego mieszkania nie można na rynku kupić, wykończonego i wyposażonego, z bardzo profesjonalnym, etycznym zarządcą, notarialną umową i gwarancją zysku. A nawet  gdyby takie oferty się pojawiły, kosztowałyby w Warszawie 20-30 tys. zł/m2 netto”.

Mam zwyczaj sprawdzać podawane mi liczby. Przyjrzałem się więc uważnie rozliczeniu dla właściciela pokoju w hotelu Poloneza w Warszawie i innym kalkulacjom.  W miesiące zimowe wskaźniki z pewnością będą niższe, ale latem i jesienią powinno być jeszcze lepiej. Trzy i pół tysiąca złotych to bardzo godziwy dodatek do każdego budżetu domowego. Zwrot inwestycji w 6-9 lat jest natomiast niezwykłym wyczynem. Jeśli dodać do tych rozważań wzrost wartości kapitałowej pokoju, wówczas wniosek jest prosty. System Arche® to naprawdę nadzwyczaj atrakcyjna propozycja nie tylko obrony swoich oszczędności, ale kontrataku na inflację.
Zwycięskiego.

 

obrazek

 Rozliczenie dla właścicieli pokoi w marcu i kwietniu 2022 w hotelach warszawskich Grupy Arche SA

Pozostałe aktualności

zobacz wszystkie
Jak inwestować w nieruchomości - Arche Metalowiec Muszyna - webinar XVII
Zdrowie przez cały rok!To tylko jedna z usług jaką będzie oferować Arche Metalowiec Muszyna
Konferencja Sustainable Economy Summit - panelistą Władysław Grochowski
Dlaczego sektor nieruchomości decyduje się na inwestycje proekologiczne? Dlaczego inwestorzy stawiają na prefabr
Dzień otwarty na budowie - Arche Sanatorium Milicyjne Nałęczów
  Zapraszamy na budowę Arche Sa

Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi promocjami
i wydarzeniami z życia Arche i naszych obiektów!
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o
aktualnościach, wydarzeniach i promocjach (więcej
informacji)